Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/website/oldweb-sulik.sk/:/usr/local/lib/php/:/usr/local/share/pear/:/website/tmp/) in /quad/website/oldweb-sulik.sk/wp-content/plugins/wp-simple-firewall/src/lib/vendor/fernleafsystems/wordpress-services/src/Core/Fs.php on line 462
Cenová vojna - Price War | Ekonomický slovník
Ekonomika, ekonomická situácia a ekonomické údaje vybraných krajín.

Cenová vojna – Price War (fr.)

Cenová vojna (Price War): prehnaná konkurencia, ktorá vzniká medzi dodávateľami, kde každý dodávateľ znižuje cenu v pokuse prekonať konkurenta. Cenová vojna môže zahŕňať niekoľko kôl znižovania, ktoré znížia ceny na drasticky nízke úrovne. Končí keď jeden alebo viacero dodávateľov je vytlačených z trhu, kvôli stratám a efektívnejší zostávajúci efektívnejší dodávateľ môže zvýšiť ceny z nedostatku konkurencie. Existuje málo údajov, ktoré by naznačovali, že takéto cenové vojny vedú k vyšším spotrebiteľským cenám na konkuenčnom trhu.

Pozri: cenová konkurencia, predátorské ceny >>

*****

Price War: an exaggerated competition that arises between suppliers, where each supplier lowers its price in an attempt to under-bid its competitor. A price war may involve several rounds of under-bidding which reduce prices to drastically low levels. The “war” ends when one or more suppliers are pushed out of the market due to losses, and the more efficient remaining supplier can raise prices in the absence of competition. There is little data to suggest that such price wars lead to higher consumer prices in a competitive market. See Price Competition, Predatory Pricing.

Späť na stránku ekonomických pojmov >>