Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/website/oldweb-sulik.sk/:/usr/local/lib/php/:/usr/local/share/pear/:/website/tmp/) in /quad/website/oldweb-sulik.sk/wp-content/plugins/wp-simple-firewall/src/lib/vendor/fernleafsystems/wordpress-services/src/Core/Fs.php on line 465
Dominantná pozícia - Dominant Position I Ekonomický slovník
Ekonomika, ekonomická situácia a ekonomické údaje vybraných krajín.

Dominantná pozícia – Dominant Position (fr.)

Dominantná pozícia (Dominant Position): pozícia jedného alebo viacerých subjektov na danom trhu, kde nečelia priamej konkurencii alebo majú možnosť silne ovplyvňovať daný trh.

Všeobecne sa za dominantnú pozíciu považuje, ak ekonomický subjekt má na trhu podiel aspoň 40 %, alebo ak je jedným z troch alebo menej ekonomických subjektov s najväčším podielom na trhu, na ktorom majú spolu najmenej 70 %.

*****

Dominant Position: the position on a certain market of one or more economic entities when they do not face direct competition or are able to effect significant influence on that market. It is usually held that an economic entity has a dominant position in a market if its market share is at least 40%, or if it is one of three or fewer economic entities with the largest share of a certain market and together account for at least 70% of that market.

Späť na stránku ekonomických pojmov >>