Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/website/oldweb-sulik.sk/:/usr/local/lib/php/:/usr/local/share/pear/:/website/tmp/) in /quad/website/oldweb-sulik.sk/wp-content/plugins/wp-simple-firewall/src/lib/vendor/fernleafsystems/wordpress-services/src/Core/Fs.php on line 462
Predátorské ceny - Predatory Pricing | Ekonomický slovník
Ekonomika, ekonomická situácia a ekonomické údaje vybraných krajín.

Predátorské ceny – Predatory Pricing (lat. – fr.)

Predátorské ceny (Predatory Pricing): ekonomická teória, podľa ktorej sa frmy dostávajú do cenových vojen a predávajú pod trhovými nákladmi v úsilí vyradiť konkurentov z trhu. Keď je trh firmou obsadený, firma potom zvýši ceny na získanie monopolných príjmov.

Empiricky, úspešné predátorske ceny sú vzácne alebo neexistujú. Firma musí byť ochotná znášať straty predajom pod úroveňou nákladov v nádeji na možný konečný monopol. Napriek tomu, neexistuje garancia, že firma môže potom zvýšiť ceny bez toho, aby pritiahla konkurentov do odvetvia a je teda nepravdepodobné, že predátorská firma si môže vynahradiť straty.

*****

Predatory Pricing: The economic theory that firms will engage in price wars and sell at prices below market costs in an effort to drive competitors out of the market. Once the market is captured, the firm will then raise prices to earn monopoly rents. Empirically, successful predatory pricing is rare or non-existent. A firm must be willing to incur losses by selling below cost in hopes of an eventual monopoly. However, there is no guarantee that the firm can then raise prices without attracting new entry, making it unlikely that the predatory firm can recoup its losses.

Späť na stránku ekonomických pojmov >>