Ekonomika, ekonomická situácia a ekonomické údaje vybraných krajín.

Prihlásenie áut v Nemecku | Apríl 2013 – nárast +3,8%

Podľa dnešných dát nemeckého úradu nákladných automobilov (KBA) vzrástli v apríli neočistené prihlásenia (originálne dáta) pri osobných autách v Nemecku k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka o +3,8% na 284’444 prihlásených áut po 274’066 áut v rovnakom mesiacu predchádzajúceho roka. Apríl 2013 mal 21 pracovných dní, zatiaľ čo apríl 2012 len 19 pracovných dní. Po očistení o pracovné dni sa nachádzali prihlásenia áut v Nemecku v apríli 2013 o -6,1% pod úrovňou rovnakého mesiaca predchádzajúceho roka.

Vývoj prihlásovania áut v Nemecku v percentách k predchádzajúcemu roku

Prihlásenie áut v Nemecku

Vývoj mesačných prihlásených áut v Nemecku od januára 1995 do apríla 2013 v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka. V apríli 2013 vzrástli registrácie áut v Nemecku o +3,8% (marec: -17,1%, február: -10,5%, január: -8,6%).

Vývoj registrácie áut v Nemecku za apríl

Registrácia áut v Nemecku

Vývoj registrácie áut v Nemecku za apríl od roku 1990. V apríli 2013 vzrástli registrácie áut v Nemecku o +3,8% na 284’444 jednotiek. Historické maximum v registrácii áut v Nemecku zaznamenali v apríli 1991 so 442’732 registrovanými autami. 60,2% všetkých registrácii bolo v apríli 2013 podnikových.

Dlhodobý ročný vývoj prihlasovania áut v Nemecku

Vývoj prihlasovania áut v Nemecku

Vývoj prihlasovania áut v Nemecku od januára 1990 do apríla 2013. V apríli 2013 vzrástli prihlásenia áut v Nemecku k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka na 284’444 áut po 274’066 áut v rovnakom mesiaci predchádzajúceho roka.

Prihlasovanie áut nemeckých výrobcov sa v apríli vyvíja podstatne lepšie ako v marci. Jediné BMW stratilo -10,2% k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka. Prihlásenia pri Audi vzrástli o +5,9%, pri Mercedese o +6,4%, pri Opeli o +7,4%, pri Forde o +6,4%, pri VW o +4,2% a pri Porsche o +16,0%.

Celkovo bolo od nemeckých výrobcov na nemeckom trhu v apríli 2013 prihlásených 180’082 áut po 169’615 áut v rovnakom mesiaci predchádzajúceho roka, čo predstavuje nárast o +6,2% k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka, zatiaľ čo celkový trh rástol o +3,8%!

V prvých štyroch mesiacoch roku 2013 poklesli kumulované celkové registrácie áut v Nemecku o -8,5%, resp. o -89’401 áut k rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka na 958’401 áut.

Kumulovane sa v prvých štyroch mesiacoch 2013 ukazuje ešte jasné oslabenie. Naposledy v roku 2012 bolo z celkových 5,391100 milióna vyrobených áut exportovaných až 76,54% (4,126500 mil.). Jednostranne sa už hospodárstvo dá nastaviť ťažšie a v dôsledku pretrvávajúcej recesie a oslabovania na pracovnom trhu v Európe, ako aj v Nemecku, hrozia v automobilovom priemysle v Nemecku silné nadkapacity, čo vyústi do krátenia pracovnej doby a prepúšťania.

Doterajšie úspechy v USA, Číne a iných svetových trhoch slúžia primárne medzinárodne nastaveným koncernom, pričom len málo z nich priamo slúži výrobným halám vo svojich krajinách, keďže veľká časť áut sa produkuje priamo na mieste.

Zdroj dát:
1. http://www.kba.de/cln_031/nn_124384/DE/Presse/Pressemitteilungen/2013/
Fahrzeugzulassungen/n__04__13__pm__text.html

Ak máte otázky na R. Sulíka, napíšte mu na mail richard@oldweb-sulik.sk.

Autor článku Richard Sulík

Poslanec Európskeho parlamentu, slovenský politik, zakladateľ a predseda pravicovo-liberálnej strany Sloboda a Solidarita. Spoluautor slovenskej daňovej reformy. Bývalý poradca ministrov financií a bývalý predseda NRSR.