Registrácia vozidiel vo Veľkej Británii – Združenie výrobcov automobilov (The Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) vo Veľkej Británii včera oznámilo solídne dáta v registrácii vozidiel vo Veľkej Británii. V marci 2013 vzrástla registrácia automobilov vo Veľkej Británii k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka o +5,9% na 394’806 áut. Tieto dáta ukazujú porovnateľne robustný dopyt, keďže už 13 mesiacov v rade to ide v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka nahor a sezónne celkom silný marec zasadzuje v objeme registrácie vozidiel vo Veľkej Británii ďalší pozitívny úder. Napriek všetkým pretrvávajúcim problémom vo Veľkej Británii treba povedať, že spotreba je funkčná a dopyt po automobiloch zatiaľ celkom robustný.
Vývoj registrácie vozidiel vo Veľkej Británii v percentách
Vývoj registrácie vozidiel vo Veľkej Británii k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka od januára 2000. V marci 2013 vzrástli registrácie automobilov vo Veľkej Británii k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka o +5,9%.
Registrácia vozidiel vo Veľkej Británii – Vývoj
Vývoj registrácie áut vo Veľkej Británii od januára 1990 do marca 2013. V marci 2013 to išlo o +5,9% k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka nahor na 394’806 áut, po 372’835 automobilov v rovnakom mesiaci predchádzajúceho roka. Špičky v grafe znázorňujú mesiace september a marec. Registrácie vozidiel vo Veľkej Británii podliehajú rovnako ako v Írsku silným sezónnym výkyvom a iným vplyvom.
Posledne v celkovom roku 2012 vzrástli vo Veľkej Británii registrácie vozidielk minulému roku o +5,3% na 2,044609 milióna áut, po 1,941253 milióna áut v predchádzajúcom roku.
Iróniou tohto príbehu, resp. krutou realitou zostáva, že nemecké hospodárstvo, nemeckí exportéri a nemeckí výrobcovia vozidiel profitujú z deficitných excesov Britov a nie z nariadených úsporných programov partnerských krajín eurozóny. Exportné hospodárstvo žije z deficitov ostatných a toto nikdy ináč nebolo a nikdy to ináč ani nebude. Bez deficitov by neexistovali ani žiadne nemecké prebytky, čo znovu navádza pozornosť k tomu, aké nespravodlivé je žiadať partnerov v eurozóne o znižovanie deficitov, zatiaľ čo sa očakáva generovanie prebytkov vo vlastnej krajine.
Nemeckí výrobcovia mohli v marci 2013 prevažne profitovať, keďže registrácia vozidiel od Audi vzrástla o +8,7%, pri VW o +1,1%, pri BMW o +5,8%, pri Mercedese o +15,5% a pri Forde o +1,6% k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka. Len jediné Porsche pokleslo o -5,4% na 1’097 áut.
Celkovo to išlo u nemeckých výrobcov k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka nahor o +4,7% na poriadnych 152’979 vozidiel, zatiaľ čo celkový trh Veľkej Británie dopadol len o niečo lepšie s +5,9%.
1.
plate-change-march/