Ekonomika, ekonomická situácia a ekonomické údaje vybraných krajín.

Výroba áut v Portugalsku | Marec 2013 s poklesom -31,2%

Výroba áut v Portugalsku – Ako včera informoval automobilový zväz výrobcov Associação Automóvel de Portugal (ACAP), v marci 2013 v Portugalsku prudko poklesla výroba osobných a úžitkových áut,tento krát o -31,2% k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka na 13’021 áut. V Portugalsku sa nachádza päť výrobných hál áut, od VW, Mitsubishi Trucks, Opel, Toyota Motor Europe, PSA Peugeot Citroen a zhruba 180 firiem z oblasti dodávateľov. S aktuálnym výstupom produkcie áut sa Portugalsko prepadáva na úroveň bezvýznamnosti z pohľadu výroby áut. Naďalej to nezastaviteľne pokračuje v nesprávnom smere s neustále klesajúcou produkciou a s čoraz slabším hospodárskym výkonom. Už v roku 2012 poklesla výroba osobných a úžitkových áut v Portugalsku o -14,9% na 163’561 áut, čím sa dostala na úroveň roku 1995! V prvých mesiacoch roku 2013 to išlo v Portugalsku v produkcii áut aj z tejto nízkej úrovne ešte dynamicky o ďalších -27,7% k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka nadol.

Výroba áut v Portugalsku

Výroba áut v Portugalsku

Tabuľka od združenia ACAP s aktuálnymi dátami výroby áut v Portugalsku pre marec 2013 s -31,3% k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka pri osobných autách o -29,7% pri ľahkých úžitkových autách do 3,5 tony a o -43,8% pri ťažkých nákladných autách a autobusoch. Celkovo poklesla výroba áut o -31,2% na 13’021 jednotiek.

Vývoj produkcie áut v Portugalsku

Produkcia áut v Portugalsku

Vývoj produkcie osobných a úžitkových áut v Portugalsku od roku 1985 do 2013. Naposledy v roku 2012 poklesol výstup produkcie áut v Portugalsku o -14,9% k rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka na 163’561 jednotiek na tretí najnižší stav od roku 1995. Len rok 2010 a 2009 boli horšie. Ak sa zoberie pokles prvých troch mesiacov roku 2013 na ďalšie mesiace do konca tohto roka, odhadom by sa v Portugalsku vyrobilo za celý rok len zhruba 118’200 áut. To by bol najnižší stav od roku 1986!

Umŕtvenie produkcie a spotreby sa zdá byť tou správnou cestou, keďže Troika presne diktuje akým smerom sa dané opatrenia budú uberať, aby sa hospodárstva krajín a domácnosti krajín južnej periférie eurozóny „sanovali“. Je pritom celkom jasné, že táto cesta (šokovej terapie) nebude viesť k uzdraveniu, ale predstavuje len cestu do hospodárskych ruín. Diletanti tak likvidujú Európu svojou hospodárskou a finančnou politikou a vedú milióny ľudí do bezvýznamnej nezamestnanosti a chudoby!

Zdroj dát:
1. http://www.acap.pt/marco2013-producao-automovel.html?MIT=36493

Ak máte otázky na R. Sulíka, napíšte mu na mail richard@oldweb-sulik.sk.

Autor článku Richard Sulík

Poslanec Európskeho parlamentu, slovenský politik, zakladateľ a predseda pravicovo-liberálnej strany Sloboda a Solidarita. Spoluautor slovenskej daňovej reformy. Bývalý poradca ministrov financií a bývalý predseda NRSR.