Výroba automobilov vo Francúzsku – Ako informoval francúzsky zväz výrobcov áut (Le Comité des Constructeurs Français d’Automobiles/CCFA) už vo štvrtok, v roku 2102 poklesla produkcia áut a ľahkých úžitkových áut (Les véhicules légers) k predchádzajúcemu roku o -16,4%, na 1,646775 milióna jednotiek, po 1,970429 milióna jednotiek v roku 2011. Predovšetkým vo 4. kvartáli to išlo v domácej výrobe áut vo Francúzsku silno nadol, o riadnych -26,3% k rovnakému kvartálu predchádzajúceho roka, na 355’027 áut! Týmto sa výroba áut vo Francúzsku v roku 2012 v porovnaní s rokom 2004 s 3,293399 milióna áut znížila na polovicu! Využitie kapacity francúzskeho automobilového priemyslu, predstavovala v roku 2012 len 57%. Toto dokumentuje pomaly nemožný pokus spraviť produkciu áut pri takomto využití kapacity rentabilnú. Eurozóna sa čoraz viac rozdeľuje, na čoraz menšie zdravé jadro a čoraz väčšiu hospodársku púšť.
Dátová rada produkcie áut (výroba automobilov) Total Vehicle Production (osobné autá a úžitové) vo Francúzsku, pomocou dát svetového združenia automobilových združení (OICA) medzi iným od roku 1946:
Výroba osobných a úžitkových áut vo Francúzsku
Vývoj výroby automobilov osobných a úžitkových áut vo Francúzsku od roku 1946 po rok 2012. Pre rok 2012 sú predložené dáta produkcie pre osobné autá a ľahké úžitkové autá, ako aj ťažké nákladné autá a autobusy predbežne odhadnuté. Spätne odhadnuté sa celková výroba automobilov vo Francúzsku Total Vehicle Productions k predchádzajúcemu roku prepadla o -14,3%, na 1,922 milióna áut. Prepad mohol byť kľudne aj väčší, no toto v podstate nie je relevantné, keďže graf ukazuje aj bez toho najslabšie dáta produkcie áut od roku 1968!
K maximu z roku 1989, kde bolo vyrobených ešte 3,919776 milióna osobných a úžitkových áut (-51,0% do roku 2012), pri poslednom raste v roku 2002 to bolo ešte 3,701870 milióna jednotiek. Odvtedy to išlo už len prudko nadol. Aj vo Francúzsku je kľúčový segment priemyselnej produkcie, tak ako aj v Taliansku, na pokraji kolapsu, pričom aj vo Francúzsku nastavený priemyselný obchodný model vyšiel naprázdno.
Vývoj výroby osobných a úžitkových áut v Taliansku od roku 1946 po 2012. V roku 2012 bolo v Taliansku vyrobených ešte 671’768 osobných a úžitkových áut. To predstavuje k predchádzajúcemu roku prepad o -15,00% a prepad k maximu z roku 1990 až o -69,75%!!
Eurozóna (doposiaľ bez Nemecka) a predovšetkým južná periféria eurozóny vrátane Francúzska, je pri produkcii áut veľkými porazenými. Keďže zatiaľ, čo to v Európe ide prudko nadol, v Číne, Juźnej Kórei, Brazílii a Maxiku sú dosahované nové rekordy vo výrobe automobilov, aj vďaka novým investíciám do odvetvia. Zóna bez investícií a raste v spotrebe bude vždy strácať aj v produkcii.
Vývoj výroby automobilov v Číne
Vývoj výroby osobných a úžitkových áut v Číne od 1959 do 2012. V roku 2012 bolo v Číne vyrobených 19,271800 milióna áut, čo predstavuje nárast o +4,6% k predchádzajúcemu roku. Od roku 2000 s 2,069069 milióna vyrobenými autami, bola produkcia do roku 2012 zdesaťnásobená.
Vývoj produkcie osobných a úžitkových áut v Južnej Kórei od roku 1962 do 2012. V roku 2012 bolo v Južnej Kórei vyrobených 4,588166 milióna áut (-2,1% k predchádzajúcemu roku).
Vývoj výroby osobných a úžitkových automobilov v Brazílii od roku 1957 do roku 2012. V roku 2012 bolo v Brazílii vyrobených 3,342617 milióna áut (-1,9 k predchádzajúcemu roku).
Vývoj výroby osobných a úžitkových áut v Mexiku od roku 1983 do roku 2012. V roku 2012 bolo v Mexiku vyrobených 2,956774 milióna áut (+11,7% k predchádzajúcemu roku).
1.
2. http://www.anfia.it/
3. http://www.caam.org.cn/
4. http://www.anfavea.com.br/carta.html
5. http://www.inegi.org.mx/default.aspx